Indeed early preschooling is a poor compensation of parent absence or bad caring but it is counterproductive when parents are present and acting.
1/ Parental presence switches avoidance to
attraction learning in children Nature 2019
2/ Early Adversity and the Neotenous Human Brain https://www.biologicalpsychiatryjournal.com/article/S0006-3223(19)31481-7/fulltext
3/ https://www.vox.com/future-perfect/2018/10/16/17928164/early-childhood-education-doesnt-teach-kids-fund-it
attraction learning in children Nature 2019
2/ Early Adversity and the Neotenous Human Brain https://www.biologicalpsychiatryjournal.com/article/S0006-3223(19)31481-7/fulltext
3/ https://www.vox.com/future-perfect/2018/10/16/17928164/early-childhood-education-doesnt-teach-kids-fund-it
Le rôle parental: une éducation préscolaire précoce moins adaptée que la garde et l'enseignement des parents?
Le développement cérébral de l'enfant est programmé pour privilégier l'expérience d'apprentissage avec les parents.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire